reklama leku

Nawet najcudowniejszy lek nie pomoże nikomu, jeśli nie będzie znany. Aby lek był znany potrzebna jest reklama. Nie wystarczy też, że ujawni się go światu raz i można reklamy zaprzestać. Z chwila wygaśnięcia patentu na Ceclor, lekarstwo produkowane przez Eli Lilly & Co., producent ograniczył wydatki na jego reklamę, gdyż produkcją leku i jego sprzedażą zajęły się teraz firmy generyczne, w efekcie liczba recept wypisywanych na Ceclor i jego generyczne odpowiedniki spadła do jednej piątej poprzedniego poziomu. Stało się tak, ponieważ firmy generyczne nie miały bodźców do reklamowania, jako że żadna z nich nie produkowała wystarczająco dużych (dla uzasadnienia kosztów reklamy) ilości tego leku. Jak chodzi o interes pacjenta, reklama jest równie ważnym jego elementem, co każdy inny składnik farmaceutyczny służący do wyprodukowania leku. Istnieje jeszcze jeden składnik reklamy, rzadko kiedy należycie rozumiany. Z chwilą, gdy lekarstwo zostało zaaprobowane przez l DA do określonego użytku, a w trakcie dalszych badań okazuje się, że może ono służyć do leczenia także innych dolegliwości, FDA może zabronić informowania o tym w reklamie, zobowiązując firmę do nowej serii kosztownych i długotrwałych procedur testujących.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>